Penafian/ Disclaimer

Segala tulisan di dalam blog PEMUDAPSJAUNA ini adalah pandangan dan pendapat PSJAUNA secara peribadi dan PSJAUNA tidak sesekali mewakili sesiapa atau mana-mana pihak dan tanpa dipengaruh sesiapa. Sebarang tulisan yang didapati ada persamaan adalah secara kebetulan melainkan dinyatakan merujuk kepada mana-mana artikel tertentu. Sebarang rujukan dalam penulisan di blog ini adalah dari bahan-bahan dan sumber-sumber yang diluluskan undang-undang. Sebarang pertikaian terhadap tulisan di blog ini maka sumber dan rujukan asal akan dirujuk, PSJAUNA tidak akan dipertanggungjawabkan.

Terima kasih

Tuesday, December 22, 2009

Tender Untuk Siapa?

Apakah nasib orang yang berjawatan dalam politik tidak dapat menguasai tender-tender yang dikeluarkan oleh kerajaan? Apakah mereka semua kaya raya atau mereka hanya mencari peluang untuk diberikan kepada orang lain ataupun untuk diri sendiri? Rasionalnya peluang yabng diberikan kepada ahli politik biasanya diberikan semula kepada cawangan yang memerlukan bantuan kewangan untuk menguruskan program. Jika ini ukurannya maka orang politik hanya perlu peluk tubuh sehingga musim pemilihan yang akan datang barulah bekerja untuk UMNO dan Barisan Nasional!

Ingatlah pengundi memerlukan sokongan daripada orang politik untuk menjalankan sebarang aktiviti atau orang politik perlu terbalikkan kerajaan untuk mendapatkan tender?????


2 comments:

  1. Salam man,

    komen kwn; tak leh gitu nanti huhuhara projek kerajaan dek sebab berebut. contohnya jkkk ulu cheka ada 6 caw.umno . boleh tidur para kontraktor debuatnye. cara moleknya kawan fikir,umno ada tabung sendiri atau beri strong recommend untuk ahli berjawatan mendapat geran projek.

    ReplyDelete
  2. PPS..
    perjuangan dalam parti dengan kontrak berbeza.Politik kita nak berjuang untuk agama,bangsa dan negara. Kontrak adalah perniagaan.Pemuda tidak harus berjuang kerana kontrak. Bagaimanapun kita digalakan mengambil peluang seperti kehidupan orang lain untuk hidup dan menambah kuat kita berjuang.Tidak salah. Kalau kontrak diutamakan, alamatlah UMNO akan lingkup.

    ReplyDelete